Марія Коваль - головний спеціаліст по зверненнях громадян загального відділу апарату РДА
 
Громадяни України у своєму повсякденному житті зіштовхуються з необхідністю звертатися по тим чи іншим питанням в установи, організації, органи влади тощо. Право на звернення є одним з конституційних прав громадян України. Зокрема ст. 40 Конституції України говорить: «Усі вправі направляти індивідуальні чи колективні письмові звертання або особисто звертатися в органи державної влади, органи місцевого самоврядування та посадовим і службовим особам цих органів, що зобов'язані розглянути звертання і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом термін».
   Право громадян на звертання - це одне з найбільш важливих політичних прав громадян. Звичайно, неважливих прав бути не може, але дане політичне право достатнє актуально сьогодні саме в нашій країні, тому що здійснення права на звернення допомагає здійсненню і захисту інших прав людини і громадянина.
     Закон України «Про звернення громадян» регулює питання практичної реалізації громадянами України, наданого ст. 40 Конституції України, права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян у відповідності їх статутом пропозиції про поліпшення їхньої діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржити дії посадових осіб, державних і суспільних органів. Закон забезпечує громадянам України можливість брати участь у керуванні державними і суспільними справами, поліпшувати роботу органів державної влади і місцевого самоврядування, установ, організацій незалежно від форм власності, відстоювати свої права і законні інтереси і відновлювати їх у випадку порушення.
       Право громадян звертатися особисто, а також направляти індивідуальні і колективні звертання в державні органи й органи місцевого самоврядування є одним з найважливіших засобів прояву суспільно-політичної активності громадян, зацікавленості їх у суспільних справах, а також захисту ними своїх прав.
    Всі звернення, що надходять до районної державної адміністрації                            опрацьовуються та контролюються керівництвом, надаються відповідні доручення виконавцям. Авторам звернень обов’язково надається чітка, обґрунтована, повна відповідь з урахуванням строків, установлених законодавством. Реєстрація та розгляд письмових звернень громадян та звернень, одержаних під час особистих прийомів керівництва районної державної адміністрації проводиться відповідно до Закону.
    В нашому районі склалася певна  система роботи по розгляду звернень громадян,  як того вимагає Закон України «Про звернення громадян», Указ Президента України від 07.02.08 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення  до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Діяльність районної державної адміністрації спрямована на виконання повноважень органів виконавчої влади, реалізації державної політики, вирішення соціальних проблем району, додержання прав та законних інтересів громадян.
Робота із зверненнями громадян в діяльності районної державної адміністрації посідає домінуюче місце, оскільки є пріоритетним напрямком  її діяльності.
Відповідальність за роботу із зверненнями громадян та організацію особистого прийому громадян керівництвом  райдержадміністрації покладена на загальний відділ апарату районної державної адміністрації.
 
З метою створення умов для реалізації громадянами конституційного права на письмове звернення, особистий прийом, кожен заявник отримує обґрунтовану відповідь, забезпечується, за бажанням заявника,  можливістю брати  участь у перевірці роботи по розгляду  його звернення.
Безпідставні відмови у задоволенні законних вимог заявників, прояви  упередженості, халатності та формалізму при розгляді звернень громадян в Чечельницькій районній державній адміністрації у  2012 року відсутні.
Випадки притягнення до відповідальності посадових осіб за  недотримання вимог законодавства України з питань розгляду звернень громадян в Чечельницькій  районній державній адміністрації  2012 року також відсутні.
 Моніторинг звернень  продовжує відображати тенденцію посилення активізації населення району  щодо узаконення володіння земельними ділянками також актуальне  питання комунального господарствата  соціального захисту населення  .
Головою райдержадміністрації особисто контролюються відповіді заявникам. Головою районної державної адміністрації особисто ведеться прийом та розглядаються письмові звернення пільгової категорії громадян, а саме :
- жінок, яким присвоєне почесне звання України «Мати - героїня»,  
- інвалідів Великої Вітчизняної війни  та інших пільгових категорій населення.
 
       Письмові звернення даної категорії населення, за дорученням голови, розглядали і готували відповіді  заступники голови райдержадміністрації, керівник апарату відповідно до розподілу обов'язків.  Спеціалістами загального відділу апарату райдержадміністрації, на яких покладено відповідальність за роботу із зверненнями громадян, ведеться окремий облік звернень даної категорії громадян. 
З метою підвищення рівня роботи із зверненнями громадян та постійного контролю за рівнем цієї роботи,  Чечельницькою районною державною адміністрацією запроваджені усі відомості роботи відділу на сайті, де кожен з вас може дізнатися та ознайомитись з роботою усієї Чечельницької районної державної адміністрації. Працівниками  загального відділу апарату районної державної адміністрації постійно надається методична та практична допомога посадовцям органів місцевого самоврядування, працівникам структурних підрозділів  районної державної адміністрації з питань роботи із зверненнями громадян.
      Створено необхідні умови для звернень та особистого прийому громадян в органах виконавчої влади на місцях, та вчасного реагування на пропозиції, заяви та скарги, особливо коли це стосується інвалідів, ветеранів війни та праці, пенсіонерів, багатодітних сімей, одиноких матерів тощо.
   Звернення громадян систематично аналізуються, розглядаються і пересилаються у відповідні органи виконавчої влади для ухвалення рішення.
   З кожним роком на місцях влада удосконалює свою роботу по зверненню громадян. Відкриває усі можливості щоб вас почути і допомогти у вирішенні ваших питань,  пропозицій.
 
Телефони для звернень:
(0251) 2-11-79, 2-14-63
 

E-mail: chech_rda@i.ua